5 de maig 2015

tranformacions de SANT JORDI


Sant Jordi

Després d'haver contat la llegenda de S Jordi hem fet expressions escrites, on podíem canviar una part de la narració que acabàvem de contar. Si voleu disfrutar llegint uns exemples, aquí els teniu:

SANT JORDI CONTAT DE LA MANERA DEL DRAC
quan els dragons eren dracs i els ratolins eren rates...hi havia el món dels dracs màgics i la seva princesa que sempre estava trista.
Cada any venien milers de metges per curar la princesa. Jo soc el drac que vaig partir camí cap altres països, desterrat, fins arribar a un castell.
Me va picar el nas per aquí i per allà i sense voler, vaig fer un esternut de drac i vaig cremar tot el que tenia davant, cases, parcs, arbres...
vaig demanar als ciutadans si sabien una cura per a la meva princesa, però tots sortien amenaçats. Com que ningú m'escoltava vaig amargar-me dins una cova i de tant en tant menjava qualque herba. Es que són tan bones!
Un dia vaig trobar una princesa i li volia preguntar si tenia alguna cura per la meva princesa, però ella va cridar: “auxili el drac me vol menjar!!!” jo li volia dir que no menjava nines en corona. Però va sortir un cavaller a damunt un cavall amb una llança. Me va tornar a picar el nas un poc per aquí un poc per allà i vaig fer un gran esternut de drac. El cavaller me va clavar la llança al pit i de la meva sang va sortir un roser.
Al cap d'una estona me vaig despertar, vaig agafar una rosa i la vaig regalar a la princesa i no va tornar a plorar. Conte contat, conte acabat.
Aquesta història ens ensenya que no tot és el que sembla, si les persones deixassin xerrar.
Llorenç Torrens

SANT JORDI EL VALENT
Això era i no era un poble que es deia Monti Sion, on cada mes i cada any apareixia un drac ferotge anomenat Fofi.
En Fofi entrapava tants animals que un dia es varen acabar tots els animals. En Fofi espantava els habitants i el rei va dir:
-farem un sorteig cad dis tocarà a una persona! I va tocar al porquer i el porquer va dir:
-però no ho veus rei que si vaig dedins la panxa del drac apestarà aquest drac! I el rei va dir:
-d'acord!
Després va tocar al forner i va dir:
-no ho veus que si me menja en Fofi no tendreu pa per menjar?
-d'acord! Va dir el rei ben content. Va tocar a la princesa! Quan el rei i la reina ho van saber, van plorar mentre la princesa es va anar fins la cova den Fofi . Va arribar al poble un cavaller! I va demanar on era la cova den Fofi i va anar on la princesa estava acubada. En Fofi va lluitar contra el cavaller. El cavaller va lluitar i li va llançar la llança al pit i de la sang va sortir un roser i del roser el cavaller va arrabassar una rosa i li va dir el cavaller a la princesa “jo nom Jordi”. Després s'en va anar i per això el dia 23 d'abril regalen una rosa els enamorats i un llibre per conèixer més històries com aquesta.
Maria Gelabert Oliver

SANT JORDI I EL DRAC

Això era i no era un poble molt lluny que hi vivia una reina i un rei. Va aparèixer un drac ferotge que tenia molta gana i es menjava cada pic un animal, però va arribar un moment que ja no en quedaren més.
El drac va decidir menjar-se cada dia un persona i un dia va tocar a la princesa. Des cap d'una estona va arribar un príncep, però el príncep quan va veure un drac li va dir a la princesa que se n'havia d'anar al castell. El drac esperava tant que es va cansar. Va anar a esperar-la que sortís.
Seguidament la reina i el rei varen plorar una bona estona perquè el drac s'havia de menjar la princesa. Després el cavaller se va espavilar i va lluitar contra ell.
Finalment li va clavar la llança en el pit i li va sortir molta sang i de la sang va sortir un roser i el cavaller en va arrabassar una i li va donar a la princesa i es varen enamorar.
La reina i el rei varen estar molt contents, varen convidar al cavaller a sopar de torrada i tothom va estar molt feliç.
I varen cridar: visca Sant Jordi!!!
Conta acabat conta contat!

Esther Martorell


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada